Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı)’ndan:
VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ
(SIRA NO: 552)
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından
elektronik ortamda sunulan hizmetlerin tek çatı altında birleştirilerek kişilerin
tüm uygulamalara kolay, hızlı ve güvenli bir şekilde erişim sağlaması,
beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelerin
elektronik ortamda verilebilmesi ve bu belgelere ilişkin yapılan işlemlerin
sonuçlarının ilgililerine elektronik ortamda sunulması ile mükelleflerin
vergilendirmeye ilişkin ödevlerini yerine getirirken hizmet alma süreçlerinde
günümüz bilişim teknolojilerinin getirdiği imkânlardan daha fazla
yararlanması amacıyla geliştirilen Dijital Vergi Dairesi uygulamasına ilişkin
usul ve esasların belirlenmesidir.
Dayanak
MADDE 2- (1) 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun;
- “Vergi dairesi” başlıklı 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasında, “… Hazine
ve Maliye Bakanlığı, gerekli gördüğü hallerde; mükelleflerin iş yeri ve adres
kayıt sisteminde bulunan yerleşim yeri adresleri ile il ve ilçelerin idari
sınırlarına bağlı kalmaksızın elektronik ortamda kurulanlar dahil olmak üzere
vergi daireleri ve bölge bilgi işlem merkezleri kurmaya, vergi dairelerine
bağlı şubeler açmaya, vergi dairelerini diğer vergi dairelerinin şubesi
olarak belirlemeye, şubelerin yetki, görev ve sorumluluklarını tespit etmeye,
vergi dairelerinin yetki alanı ile vergi türleri, meslek ve iş grupları
itibarıyla mükelleflerin bağlı olacakları vergi dairesini belirlemeye, bağlı
olunan vergi dairesi tarafından yapılan işlemlerin diğer vergi daireleri
tarafından yapılabilmesine ve vergi dairesince yapılan işlemlerin elektronik
ortamda yapılmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye, vergi dairesince bu
Kanun ile diğer kanunlar kapsamında yapılan işlemlerde elektronik imza, mühür
veya onay kullandırmaya, vergi daireleri tarafından düzenlenen ve vergi
dairesince imzalanması gereken belgelerin Gelir İdaresi Başkanlığınca
elektronik ortamda imzalanmasına, mühürlenmesine veya onaylanmasına izin
vermeye, elektronik imza, mühür veya onayın kullanım usul ve esaslarını
düzenlemeye yetkilidir. Vergi daireleri tarafından düzenlenen ve imzalanması
gereken belgelerin, Gelir İdaresi Başkanlığınca elektronik ortamda imzalanması,
mühürlenmesi veya onaylanması durumunda belgeler vergi dairesi tarafından
imzalanmış, mühürlenmiş veya onaylanmış sayılır.”,
- “Elektronik ortamda tebliğ” başlıklı 107/A maddesinin üçüncü
fıkrasında, “Maliye Bakanlığı, elektronik ortamda yapılacak tebliğle ilgili
her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş olanları kullanmaya, tebliğe
elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirmeye ve kendisine
elektronik ortamda tebliğ yapılacakları ve elektronik tebliğe ilişkin diğer
usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.’’,
- “Yetki” başlıklı mükerrer 257 nci maddesinin birinci fıkrasının (4)
numaralı bendinde, “Bu Kanunun 149 uncu maddesine göre devamlı bilgi vermek
zorunda olanlardan istenilen bilgiler ile beyanname, bildirim, yazı, dilekçe,
tutanak, rapor ve diğer belgelerin, şifre, elektronik imza veya diğer
güvenlik araçları kullanılmak suretiyle internet de dâhil olmak üzere her
türlü elektronik bilgi iletişim araç ve ortamında verilmesine, beyanname,
bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelerin yetki verilmiş
gerçek veya tüzel kişiler aracı kılınarak gönderilmesi hususlarında izin
vermeye, standart belirlemeye veya zorunluluk getirmeye, beyanname, bildirim,
yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgeler ile bilgilerin aktarımında
uyulacak format ve standartlar ile uygulamaya ilişkin usul ve esasları tespit
etmeye, bu zorunluluk veya standartları beyanname, bildirim, yazı, dilekçe,
tutanak, rapor ve diğer belgeler veya bilgi ve işlem çeşitleri, mükellef
grupları ve faaliyet konuları itibarıyla ayrı ayrı uygulatmaya ya da
belirlemeye, kanuni süresinden sonra kendiliğinden veya pişmanlık talepli
olarak verilen beyannameler üzerine düzenlenen tahakkuk fişi ve/veya
ihbarnameler ile süresinden sonra verilen bildirim, yazı, dilekçe, tutanak,
rapor ve diğer belgelere istinaden düzenlenen ihbarnameleri, mükellefe, vergi
sorumlusuna veya bunların elektronik ortamda beyanname, bildirim, yazı,
dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgeleri gönderme yetkisi verdiği gerçek
veya tüzel kişiye elektronik ortamda tebliğ etmeye, bildirim, yazı, dilekçe,
tutanak, rapor ve diğer belgelere ilişkin yapılan işlemlerin sonuçlarını
internet de dâhil olmak üzere her türlü elektronik bilgi iletişim araç ve
ortamında ilgili kişilere göndermeye ve bunların uygulanmasına ilişkin usul
ve esasları belirlemeye,”
hükümleri yer almaktadır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Tebliğde geçen;
a) Bakan: Hazine ve Maliye Bakanını,
b) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını,
c) Başkanlık: Gelir İdaresi Başkanlığını,
ç) Kanun: 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununu,
d) Dijital Vergi Dairesi (Sistem): Başkanlığın görev tanımları içerisinde
yer alan hizmetlerin sunulması veya kişilerin vergisel ödevlerini yerine
getirmesi amacıyla şifre, elektronik imza veya diğer güvenlik araçları
kullanılmak suretiyle erişim sağlanan internet adresi (dijital.gib.gov.tr) ve
mobil uygulamalar üzerinde oluşturulan elektronik ortamı,
e) Doğrulanabilir belge: Kişilerin talebi üzerine elektronik ortamda
oluşturulan, gönderilen, saklanan ve üzerinde bulunan doğrulama kodu
aracılığıyla muhatapları tarafından görüntülenmek suretiyle varlığı teyit
edilebilen her türlü belgeyi,
f) GİB Teknoloji: Başkanlığın bilgi teknolojilerine ilişkin süreçlerinin
yürütüldüğü birimleri,
g) Kişi: Gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekkülleri,
ğ) Kullanıcı kodu: Gerçek kişiler için Türkiye Cumhuriyeti kimlik
numarasını, tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller için vergi
kimlik numarasını,
ifade eder.
Dijital Vergi Dairesi hizmetlerinden yararlanabilecek kişiler
MADDE 4- (1) Kanunun mükerrer 257 nci maddesinin Hazine ve Maliye
Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden, elektronik ortamda yapılacak vergisel
işlemlerle ilgili teknik altyapı GİB Teknoloji tarafından kurularak, Dijital
Vergi Dairesi uygulaması geliştirilmiştir.
(2) Dijital Vergi Dairesine kullanıcı kodu ve şifre bilgileri
kullanılarak dijital.gib.gov.tr adresi üzerinden veya Başkanlık tarafından
oluşturulan mobil uygulama üzerinden giriş yapılacaktır.
(3) Dijital Vergi Dairesi hizmetlerinden;
a) Bakanlık tarafından yapılan düzenlemeler kapsamında bu Tebliğin
yürürlüğe girdiği tarihten önce kullanıcı kodu ve şifresi bulunan,
b) e-Devlet şifresi bulunan,
c) Bu Tebliğ kapsamında şifre edinen,
kişiler yararlanabilecektir.
Dijital Vergi Dairesi şifresi edinme
MADDE 5- (1) Dijital Vergi Dairesi hizmetlerinden yararlanmak isteyen ve
daha önce şifre edinmemiş gerçek kişiler Sistem üzerinden istenen bilgileri
girmek suretiyle şifre edinebileceklerdir. Bu kişilerin, EK: 1’de yer alan
“Dijital Vergi Dairesi Şifre Talep Bildirimi (Gerçek Kişiler İçin)”ni
kendileri veya Dijital Vergi Dairesi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik
özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler
aracılığıyla mükellefiyet kaydı bulunanların bağlı oldukları vergi dairesine,
mükellefiyet kaydı bulunmayanların ise herhangi bir vergi dairesine bizzat
vererek de şifre edinmeleri mümkündür.
(2) Dijital Vergi Dairesini kullanmak isteyen ve daha önce şifre
edinmemiş tüzel kişiler ve tüzel kişiliği olmayan teşekküller, kanuni
temsilcileri/idarecileri aracılığıyla, Sistem üzerinden istenilen bilgileri
girmek suretiyle şifre edinebileceklerdir. Tüzel kişilerin ve tüzel kişiliği
olmayan teşekküllerin, EK:2’de yer alan “Dijital Vergi Dairesi Şifre Talep
Bildirimi (Tüzel Kişiler ve Tüzel Kişiliği Olmayan Teşekküller İçin)”ni
kanuni temsilcisi/idarecisi veya Dijital Vergi Dairesi ile ilgili işlemleri
yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili
kılınan kişiler aracılığıyla bağlı oldukları vergi dairesine, mükellefiyet
kaydı bulunmayan tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin ise kanuni veya iş
merkezinin bulunduğu yer vergi dairesine bizzat vererek de şifre edinmeleri
mümkündür.
(3) Dijital Vergi Dairesini kullanmak üzere, bu Tebliğin eklerinde yer
alan Dijital Vergi Dairesi Şifre Talep Bildirimi ile ilgili vergi dairesine
bildirimde bulunan kişilere vergi dairesince, müracaat anında Sistemden
üretilecek Dijital Vergi Dairesi şifresini ihtiva eden kapalı bir zarf
verilecektir. Şifre zarfının mükellefe veya yetki verilen kişiye tesliminde,
“... Vergi Dairesi Başkanlığı/Vergi Dairesi Müdürlüğünün ....... T.C. kimlik
numaralı/vergi kimlik numaralı mükellefi .......’ya Dijital Vergi Dairesi
işlemlerinde kullanılmak üzere verilen şifreyi ihtiva eden zarf, kapalı
olarak teslim edilmiştir.” şeklinde bir “Teslim Tutanağı” tanzim edilecek ve
söz konusu tutanak, mükellef veya noterde verilmiş vekaletnameyle yetki
verdiği kişi ile müdür/vergi dairesi müdürü veya müdür yardımcısı tarafından
tarih konulmak suretiyle imzalanacaktır. Tanzim edilen teslim tutanağı ile
talepnamenin birer örneği ilgili vergi dairesinde muhafaza edilecektir.
(4) Şifre edinme usulü mevzuat gereğince belli bir format, standart,
kural ve usule bağlanmış elektronik beyanname, e-Defter, Defter-Beyan Sistemi
gibi elektronik uygulamalar için bu Tebliğde özel düzenleme bulunmayan
hallerde, konunun düzenlendiği ilgili mevzuat hükümleri uygulanacaktır.
(5) Başkanlık, gelişen bilgi teknolojilerini dikkate alarak Dijital Vergi
Dairesine giriş ya da kullanıcı kodu ve şifre oluşturma yöntemlerinde
değişiklik yapmaya veya yeni yöntemler belirlemeye yetkilidir.
Alt kullanıcı
MADDE 6- (1) Sistemi kullanan kişiler istemeleri halinde, Sosyal Güvelik
Kurumuna kayıtlı çalışanlarını Sistemin belirli fonksiyonlarını kullanmak
üzere alt kullanıcı olarak tanımlayabilecek ve yetkilendirebileceklerdir.
(2) Başkanlık, alt kullanıcılara verilebilecek yetkinin kapsamı, süresi
ile tanımlanabilecek alt kullanıcı sayısını dijital.gib.gov.tr adresinde
yapacağı duyurular ile belirlemeye yetkilidir.
Dijital Vergi Dairesinde yer alan bilgiler
MADDE 7- (1) Dijital Vergi Dairesi üzerinden kişiler, vergi dairesi
sistemlerinde kayıtlı olan ve Başkanlıkça belirlenen bilgilerini elektronik
ortamda görüntüleyebilecektir.
(2) Kanunun 107/A maddesinin Bakanlığa verdiği yetkiye istinaden,
ivd.gib.gov.tr ve intvrg.gib.gov.tr adresleri ile birlikte dijital.gib.gov.tr
adresi de tebliğe elverişli elektronik tebligat adresi olarak kabul
edilecektir.
Dijital Vergi Dairesinde yer alan hizmetler
MADDE 8- (1) Aşağıda yer alan işlemleri, Kanunun mükerrer 257 nci maddesinin
birinci fıkrasının (4) numaralı bendinin Hazine ve Maliye Bakanlığına verdiği
yetkiye istinaden, dileyen kişilerin Dijital Vergi Dairesi üzerinden
gerçekleştirmesine imkân tanınmıştır:
a) Borç ödeme.
b) Mükellefiyet durum yazısı alınması.
c) Borç durum yazısı talebinde bulunulması.
ç) Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi verilmeyeceğine dair dilekçe
verilmesi.
d) Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi dönem değişiklik bildiriminde
bulunulması.
e) Vergi kimlik numarası doğrulama.
f) Vergi kimlik numarası sorgulama.
g) e-Vergi levhası sorgulama.
ğ) Re’sen terk sorgulama.
h) ÖTV2A ödeme belgesi sorgulama.
ı) Gümrük çıkış beyannamesi sorgulama.
i) Yabancılar için vergi kimlik numarası doğrulama.
j) Yabancılar için potansiyel vergi kimlik numarası sorgulama.
k) e-Devlet alındı numarası ile sorgulama.
l) Özelge talep edilmesi.
m) Emanet hesaplarında bekleyen tutarlara ilişkin dilekçeler.
n) Başkanlıkça uygun görülen diğer iş ve işlemler.
(2) İnteraktif Vergi Dairesi ve İnternet Vergi Dairesi gibi uygulamalar
üzerinden sunulan hizmetler belli bir plan dâhilinde Dijital Vergi Dairesine
aktarılarak bu Sistem üzerinden sunulacaktır.
(3) İnteraktif Vergi Dairesi, İnternet Vergi Dairesi, Hazır Beyan
Sistemi, Defter-Beyan Sistemi, e-Beyanname gibi kullanıcı kodu ve şifre
kullanılarak erişim sağlanan uygulamalara Dijital Vergi Dairesi üzerinden
giriş yapılabilecektir.
(4) Bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelerin internet
veya mobil uygulama üzerinden alınması aşamasında kişilerin Sistemde tanımlı
mobil telefon numarasına gönderilen şifrenin Sistem tarafından
doğrulanmasının istenilmesi halinde şifre doğrulandıktan sonra işlemler
gerçekleştirilebilecektir.
(5) Dijital Vergi Dairesi kullanıcı denetiminin kullanıcı kodu, şifre ve
diğer güvenlik mekanizmaları ile elektronik ortamda gerçekleştirilmesi,
Sistemin kullanımına ilişkin tüm işlemlerin elektronik olarak yapılması ve
her işleme ait iz kayıtlarının kayıt altına alınmasına bağlı olarak
kaynağının inkâr edilemezliği söz konusu olduğundan, Sistem üzerinden verilen
bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelerin güvenli
elektronik imza ile imzalanmasına gerek bulunmamaktadır.
(6) Dijital Vergi Dairesi üzerinden verilen “genel dilekçe”, başvuru
sahibinin Sistemde tanımlı mobil telefon numarasına gönderilen şifrenin
Sistem tarafından doğrulanmasını müteakip ilgili vergi dairesi
başkanlığının/vergi dairesi müdürlüğünün ilgili birimine aktarılır.
Dilekçenin kayıtlarına intikal ettirildiği birim, aşağıda sayılan hallerde
dilekçeyi işlem yapmaksızın hıfz edebilir veya gerekçesini belirterek red
edebilir:
a) Konusu itibarıyla Başkanlığın görev ve sorumluluk alanına girmeyen
dilekçeler,
b) Başvuru sahibi dışındaki kişilere ilişkin dilekçeler.
c) Başvuru usulü yürürlükte bulunan mevzuat gereğince belli bir format,
standart, kural ve usule bağlanmış iş ve işlemlere ilişkin dilekçeler
(10/10/2013 tarihli ve 28791 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul
Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 429) kapsamında verilen iade talep dilekçeleri
ve benzeri).
ç) Dijital Vergi Dairesi üzerinde tanımlı iş akışı bulunan iş ve
işlemlere ilişkin dilekçeler.
(7) Dijital Vergi Dairesinde yapılan bir işlem sırasında herhangi bir
belgenin mevzuatı gereğince ek yapılması gerekiyorsa, söz konusu belgenin
taranmış hali veya çekilen fotoğrafı Sistem üzerinden verilen bildirim, yazı,
dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelere eklenebilecektir. Ek yapılan
belgelerin vergi dairesine kâğıt ortamında ibrazının istenmesi durumunda söz
konusu belgeler elektronik ortamda müracaat tarihini takip eden 15 gün içinde
ilgili vergi dairesi başkanlığına/vergi dairesi müdürlüğüne evrak kayıt veya
Sistem işlem numarası belirtilmek suretiyle elden ibraz edilebileceği gibi
istenirse iadeli taahhütlü posta ile de gönderilebilecektir. Kişilerin
yaptığı başvurular sonucunda vergi dairesince yoklama yapılması durumunda,
yoklamaya yetkili personel tarafından nezdinde yoklama yapılandan belgelerin
ibraz edilmesi istenebilecektir. İbraz edilen belgelerin fotoğrafı çekilerek
Elektronik Yoklama Sistemine aktarılacaktır. Dijital Vergi Dairesi üzerinden
yapılan işlemler sırasında eklenen belgelerin ibrazıyla ilgili kurallar
dijital.gib.gov.tr adresinde duyurulacaktır.
(8) Kanunun 376 ncı maddesi kapsamında Dijital Vergi Dairesi üzerinden
başvurusu yapılan indirim talepleri üzerine düzenlenen tahakkuk fişi
Sistemden iletilecektir. Bu ileti tahakkuk fişinin muhatabına tebliği yerine
geçer.
(9) Sistem üzerinden verilen bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve
diğer belgeler için ilgili vergi dairesine posta yoluyla veya elden ayrıca
başvuru şartı aranmaz. Bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer
belgelerin Dijital Vergi Dairesi üzerinden alınmasından sonra yapılacak
işlemler için bu Tebliğde özel düzenleme bulunmayan hallerde, konunun
düzenlendiği ilgili mevzuat düzenlemeleri geçerlidir.
(10) Sistemin geliştirilmesine yönelik çalışmalar sonucunda Sistemde var
olan bilgiler, iş ve işlemlerde yapılacak değişikler ile yeni eklenecek
hizmetler dijital.gib.gov.tr ve/veya www.gib.gov.tr aracılığı ile ayrıca
duyurulur.
(11) Kişilerin başvuruları sonucunda Sistem tarafından oluşturulan
doğrulanabilir belgeler, üçüncü kişilerce belge üzerinde yer alan doğrulama
kodu aracılığıyla dijital.gib.gov.tr adresinden görüntülenerek teyit
edilebilecektir.
Diğer hususlar
MADDE 9- (1) Dijital Vergi Dairesi hizmetlerinden yararlanmak isteyen
kişiler kendilerine verilen kullanıcı kodu ve şifreleri başka amaçla
kullanamayacakları gibi, bir başkasının kullanmasına da izin
vermeyeceklerdir. Kullanıcı kodu ve şifrenin yetkisiz kişilerce
kullanıldığını öğrendikleri anda (kullanıcı kodu ve şifrenin kaybedilmesi,
çalınması ve benzeri durumlar dâhil) Başkanlığın 189 numaralı Vergi İletişim
Merkezine (VİMER) telefonla veya ilgili vergi dairesine dilekçe ile derhal
bilgi vereceklerdir. Söz konusu kişiler bildirim anına kadar yapılan
işlemlerden ve taraflarına verilen kullanıcı kodu ve şifrenin kullanımından
sorumlu olacaklardır.
(2) Dijital Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve şifresi edinmiş olan gerçek
kişiler, tüzel kişilikte kanuni temsilciler, tüzel kişiliği olmayan
teşekküllerde ise bunları idare edenler kendilerine verilen kullanıcı kodu ve
şifrenin kullanımından sorumludurlar. Bu nedenle kullanıcı kodu ve
şifrelerini; başka amaçlarla kullanamazlar, herhangi bir üçüncü kişiye
açıklayamazlar ve kullanımına izin veremezler, işyerinin satışı, transferi ve
işi bırakmada üçüncü kişilere devredemezler, kiralayamazlar ve satamazlar.
(3) Dijital Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve şifresinin özel yetki içeren
noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişilere teslimi, kullanıcı
kodu ve şifre edinen gerçek kişiye, tüzel kişiliğe veya tüzel kişiliği
olmayan teşekküllere teslim hükmünde sayılır.
(4) Tüzel kişiliğin veya tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin, yetki
verdiği kişinin bu yetkilerini iptal etmesi halinde durumu derhal ilgili
vergi dairesine yazılı olarak bildirmesi gerekmektedir. Bu bildirimin ilgili
vergi dairesi kayıtlarına girdiği ana kadar yapılan işlemlerden doğacak
hukuki ve mali sorumluluk tüzel kişiliğe veya tüzel kişiliği olmayan
teşekküllere ait olacaktır. Söz konusu yetkinin sona erdirildiğine dair
ilgili vergi dairesine yazılı bildirim yapılmadığı takdirde yetki verilen
kişinin, tüzel kişiliği veya tüzel kişiliği olmayan teşekkülleri temsil
yetkisinin devam ettiği kabul edilecektir.
(5) Kâğıt ortamda düzenlenip verilen bildirim, yazı, dilekçe, tutanak,
rapor ve diğer belgeler ile elektronik ortamda düzenlenip gönderilen
bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelerin hukuki sonuçları
itibariyle hiçbir farkı bulunmamaktadır.
(6) Elektronik ortamda yapılan işlemlerin tespit ve tevsikinde,
Başkanlık/vergi dairesi kayıtları esas alınacaktır.
(7) Başkanlık, Sistemin altyapısını ve işleyişini göz önünde bulundurarak
Dijital Vergi Dairesinde sunulan işlemlerde kısıtlamalara gidebilir.
Yetki
MADDE 10- (1) Başkanlık, Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan
yetki kapsamında, vergi dairesince yapılan işlemlerin robotik süreçler ve
yapay zekâ teknolojisi kullanarak Dijital Vergi Dairesi tarafından
yapılmasına ve bu işlemler sonucunda düzenlenmesi gereken belgelerin
Başkanlıkça elektronik ortamda imzalanmasına, mühürlenmesine veya
onaylanmasına karar verebilir. Dijital Vergi Dairesi tarafından yapılmasına
karar verilen işlemler dijital.gib.gov.tr ve/veya www.gib.gov.tr’den ayrıca
duyurulacaktır.
(2) Başkanlık, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer
belgelerden Dijital Vergi Dairesi üzerinden verilmesi zorunluluğu
getirdiklerini dijital.gib.gov.tr ve/veya www.gib.gov.tr’de yayımlanacak
duyurular ile belirlemeye yetkilidir.
(3) Başkanlık, Dijital Vergi Dairesi üzerinden hangi bildirim, yazı,
dilekçe, tutanak, rapor ve belgelerin verilebileceğini, bu belgelerin
aktarımında hangi format, standart, kural ve usullere uyulacağını, belirlenen
format, standart, kural ve usullerde yapılacak değişiklikler ile Sistemin
kullanımına yönelik hususları dijital.gib.gov.tr adresi üzerinden
yayımlanacak duyuru ve/veya kılavuzlarla belirlemeye yetkilidir.
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
MADDE 11- (1) 28/2/2018 tarihli ve 30346 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No:492)’nin 5 inci maddesi yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 12- (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|